Van Alb naar Alp via de See. - Reisverslag uit Lochau, Oostenrijk van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Van Alb naar Alp via de See. - Reisverslag uit Lochau, Oostenrijk van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Van Alb naar Alp via de See.

Door: Johan Allard

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

21 Augustus 2014 | Oostenrijk, Lochau

20 aug 2014 Holzgerlingen-Mengen 103 km 9.00-17.30 u

Vandaag de eerste echte proeve van klimbekwaamheid met veel kilo's.
De "Schwabische Alb (met een b ja)" staat op het menu.6 luizige kilometertjes a 4-7%.
We hadden onszelf wat zitten opfokken,volledig onterecht want we waren boven terwijl we dachten pas op de helft te zijn.Viel mee dus.
Laat die alben met een P maar komen.
We reden voor het klimmen begon eerst nog door een prachtig mooi natuurgebied genaamd Schönbuch.Voor toegang en uitgang moesten we zelf grote hekken openen en sluiten.We zagen hier geen mens ,maar ook geen wild,helaas.

Tübingen is een leuke en mooie universiteitsstad, we bekeken snel de meest in het oog springende bezienswaardigheden waaronder het eiland in de rivier de Neckar met daarop een hele mooie allee van erg oude platanen.Een Tübinger attendeerde ons nog op de Hölderlinturm waarin dichter Hölderlin 36 jaar in afzondering woonde nadat hij krankzinnig was geworden na het overlijden van zijn geliefde.

Via het schitterend glooiende landschap kwamen we aan in Sigmaringen,ook de moeite waard vooral vanwege het enorme slot wat boven het stadje uittorent.
Nog iets verder bereikten we Mengen alwaar we aankomende nacht gaan verblijven ,hier veel vakwerkhuizen en een ooievaar op de kerk; weer eens wat anders dan een haan.

21 aug.2014 Mengen-Lochau (Oostenrijk) 96 km 9.00-17.30 u

Evenals gisteren veel afdalingen,soms tientallen km's lang.....alsof je op een brommertje zonder herrie zit,heerlijk.
Af en toe zat er wel een pittig klimmetje tussen van een paar honderd meter maar dat is goed voor de klim-& klautermusculatuur(spieren).
We zoefden weer door mooi landschap dat zich steeds meer kenmerkte door appel-mais-en hopteelt.

Allemaal eigen belang:
Appels voor de Obstler
Mais voor het vee (en dus de Schnitzels)
Hop voor het superbe duitse bier.

Na een 'koffiebreek' midden in een afdaling naderden we alras de Bodensee.
Plots werd zo nu en dan een grote Zeppelin boven ons zichtbaar behorende bij het Zeppelinmuseum in Friedrichshafen dat aan die zelfde Bodensee ligt.

Na 8 dagen en 2 uur parkeerden we onze aluminium rossen tegen een muurtje dat ons afscheidde van het op een na grootste Alpenmeer.

Quizvraag: Wat is het grootste dan?

In het verschrikkelijk drukke Lindau dronken we wat en schuifelden wat mee met de horden toeristen,die hier mogelijk ook vertoeven vanwege de Bregenzer festspiele een paar kilometer verderop.

6 km verder en net over de grens vonden we onderdak in Lochau ,een uitgekiende plek tussen de 2 grotere toeristencentra in.

Morgen naar Bludenz alwaar we misschien een rustdag nemen.

antwoord quizvraag: natuurlijk, het meer van Geneve.

-wordt vervolgd-

NB:Het uploaden van foto's op deze site werkt zeer traag en vaak niet,of wordt plots afgebroken,daardoor komen er minder op dan onze bedoeling is.
Excuses voor dit ongemak.
Volgend reisverslag waarschijnlijk via andere site.

• 22 Augustus 2014 - 09:33

Karin V Leuven :

Wat komen jullie toch veel mooie natuur en andere dingen tegen .Die gekleurde huisjes , het lijkt Curacau wel - maar dan anders haha . En zo te zien is het goed weer..nou dat was vanacht hier wel anders , het ging echt hard niet normaal !! De vijver stroomt over serieus.
    Jullie met je lekke banden , prompt had ik er 1 gisteravond.Was naar de stad geweest en dacht al wat ga ik langzaam.Thuis liep ie leeg in de avond. Bel ik de monteur , zegt ie ja er is een belangrijke voetbalwedstrijd ieee ..dan kom ik daarna . Ja hallo je hebt toch dienst?? Maar goed ik wreef over mn hart en zei ok morgenochtend dan maar. Toen stonden ze net om 0900 al voor de deur. Firma Jens mag geen bepaalde buitenbanden merk leveren .Is te duur ! Ja maar telkens binnenbanden vervangen dan dat schiet op .. Nou goed of ik een klacht in wil dienen .Ja graag. Nou daar zit ik dan , 1200 voor het eerst weer zwemmen . Ben ik wel aan toe. En rusten jullie ondertussen maar even uit !

• 22 Augustus 2014 - 10:43

Anna:

Hoi,

Als je langs de festspielbuhne komt, stap even af, het is weer geweldig.

Overigens zaterdags is er in Bludenz een leuke kleine markt meetsal alleen in de morgen, heel gezellig.

Fiets ze fijn verder, de stemming zit erin merk ik, doeiiii....Anna

• 24 Augustus 2014 - 09:04

Ria Frans:

Hoi Leny en Johan

Terug van een kleine week Breda naar jullie verslag . Heerlijk om te lezen . De Swabische Alb al over en ook veel mooie dingen gezien en beleefd . Zo te lezen gaat het fietsen super goed . Geniet maar lekker met het vervolgen van jullie tocht! Tot het volgende verhaal!

Groet Ria Frans

• 24 Augustus 2014 - 22:07

Edwin:

Hoi Leny en Johie!
    Jullie zijn goed bezig! Geniet ervan!
    Wens jullie veel wind....in de rug!
    Groet uit nat kouwelijk Nederland,
    groet, Edwin