Hadrians wall....... en..entree Cumberland/Cumbria - Reisverslag uit Aspatria, Verenigd Koninkrijk van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Hadrians wall....... en..entree Cumberland/Cumbria - Reisverslag uit Aspatria, Verenigd Koninkrijk van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Hadrians wall....... en..entree Cumberland/Cumbria

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

26 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aspatria

25 mei Gilsland -Aspatria 90 km Bewolkt,later zon ,fris - 12 gr

We bleken in Gilsland vlakbij Hadrians wall te zijn dus volgden we die route voor een halve dag om later dan weer onze Reivers route op te pikken.
We hadden geluk want op deze plek bleek er nog een fraai gedeelte van Hadrianus' muur te bestaan met daarbij ook nog veel Romeinse opgravingen.Voor de goede orde : De muur van Hadrianus (Romeins keizer)is door hem 'gebouwd'als meeest noordelijke grens van het Romeinse rijk op het Britse eiland.

We vervolgden naar Carlisle alwaar we even moesten zoeken naar de juiste richting.Carlisle uit rijdend kwamen we langs de paardenrenbaan waar het erg druk was met publiek dat hoopt rijk naar huis te gaan door op het juiste paard te wedden.
De bergjes werden zwaarder en zwaarder en de afstand leek langer dan ingeschat , niet zoveel maar vermoeid duurt iedere mile veel langer.

Hee een pub.....even een colaatje voor extra vocht en calorieën.

De laatste kilometers gingen gelukkig wat naar beneden en langs de helling rijdend zagen we ineens en felle lichte streep.....een hallucinatie? Nee hoor ,wel degelijk zon op de Ierse zee;daar lag plots het keerpunt van onze dubbele coast to coast ride....Yeahhh!!

Op zo'n 15 km voor de zee ligt Aspatria, een klein stadje waar we onderkomen hadden gevonden bij B&B -Brandraw, gerund door een Nederlandse familie die hier 10 jaar geleden is neergestreken uit Nijmegen.
Aardige mensen in een grote ,oude voormalige dokterswoning. We hebben een grote kamer en prachtig uitzicht op de hoogste berg van het Lake district: de Skiddaw.
Omdat we 3 zware dagen hebben gehad nemen we hier een rustdag.

De rustdag,26 mei 45 km zonder bagage zonnig 14 gr

45 km op een rustdag? Gekke lui die fietsers,maar ja de boel moet een beetje soepel blijven en als je iets wilt zien moet je je verplaatsen.
We zagen een prachtige kust (Solway coast) en mooie plaatsjes als Allonby en het grotere Maryport.
We genoten van allerlei lekkers en maakten mooie foto's en alles lekker traag en ontspannen......het leek wel vakantie :)

Morgen het Lake Distrct in, moet schitterend zijn.
Volgende stop is Keswick.......till the next.