Inleiding en 1e etappe:Haarlem - IJmuiden - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Inleiding en 1e etappe:Haarlem - IJmuiden - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Inleiding en 1e etappe:Haarlem - IJmuiden

Door: Johan Allard

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

21 Mei 2015 | Nederland, Haarlem

21 mei 2015 14.00 uur

Over een uur vertrekken we voor de 1e etappevan deze koers door Engeland.
Deze etappe loopt geheel over Nederlands grondgebied zoals de eerste etappe van de Tour de France ook bijna nooit door Frankrijk loopt. Vreemd eigenlijk maar goed.....

1e etappe dus; kleintje hoor want we fietsen maar een kleine 45 minuten om vervolgens aan te monsteren in IJmuiden op de King Seaways, een ferry die stamt uit 1986 en die ons veilig moet gaan afzetten aan de andere kant van de Noordzee en tevens een flink stuk noordelijker.

Aan boord zullen we ons trachten te vermaken en anders wordt dat wel voor je gedaan zo begreep ik uit berichten van eerdere reizigers.
We zullen zien waartoe dat vermaak leidt.......(ben enigszins bevreesd voor het niveau)
Voorts lekker eten natuurlijk en slapen in een zeezichthut al hopen we weinig te zien van de zee zodat we kunnen zeggen: " He lekker geslapen"
We proppen er morgenochtend nog een ontbijtje in en gaan dan goed gevuld de agglomeratie Newcastle zo spoedig mogelijk verlaten om ons onder te dompelen in "the countryside"

Ons eerste onderkomen is reeds vastgelegd en bevind zich in Stamfordham genaamd: 'the Churchhouse' een 17e eeuws pand met naar gelezen te hebben goede voorzieningen voor de 'coast 2coast' cyclist.

We rijden dus 2x coast to coast ,eerst over de Reivers route,op de grens van Schotland zo nu en dan ,en terug over de C2C (spreek uit sea to sea) route die deels door het mooie Lake district voert.

Hebben we nog tijd over, dan willen we nog richting Edinburgh fietsen ,daar even van die stad genieten en per trein terug naar Newcastle om op 3 juni van daar weer te vertrekken naar Nederland.

• 21 Mei 2015 - 14:59

Moeikje:

Goede reis en veel plezier! Opdat jullie maar weer heelhuids thuis mogen komen :)

Xxx

• 22 Mei 2015 - 20:57

Piet En Leny:

Heel veel plezier met jullie Engelse fietstocht en vergeet niet links te rijden.
    Groet van ons