Van de grens naar de Rijn - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Van de grens naar de Rijn - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Van de grens naar de Rijn

Door: johan allard

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

16 Augustus 2014 | Duitsland, Bingen am Rhein

14 aug. 2014 Roermond -Julich 60km 13 u-18.45 u

Na een niet ontspannen treinreis ( drukte,niet kunnen zitten) gestart in Roermond. Na eerst wat rommelen met de garmin (eerste gebruik) vonden we toch onze weg.
Direct viel op dat het hier recent hard gestormd heeft want er lagen vele gevelde woudreuzen,die nu werden geruimd met buldozers en grijpers analoog aan de ruiming bij boerderijdierenziektes.
Ik kreeg ook nog te maken met de afgerukte takken want een ervan kwam terecht in het voorwiel waardoor de spatbordbevestiging losschoot en in het veld gekatapulteerd werd.Na enig terug fietsen vond Leny het onderdeel weer, en kon ik het weer monteren.( je bent technisch of je bent het niet.....ahum)
Nog meer ongemak lag in het verschiet: lekke band bij Leny, en tamelijk wat buien bijvoorbeeld.Hopelijk geen voorbode voor de rest van dit tochtje.
We aten vandaag uit het veld: appelen en aardbeien.
Het hotel in Julich was goed.

15 aug.2014 Julich -Remagen - 98km - 08.45- 17.00 u

Bij vertrek uit het hotel een groeizaam lekker regentje,voelde goed.Het werd een dag over uitgestrekte velden en door doodse dorpen ( men bleef lekker binnen).
De weidse vergezichten werden omrand door hele donkere wolkenluchten maar als door een wonder zagen we overal om ons heen de regen vallen maar zelf bleven we grotendeels gespaard (compensatie voor 1e dag?)
We vonden het steeds meer een saaie dag worden, de enigen die ons wat vertier boden waren de vele konijnen ,1 eekhoorn en een veldmuis.Zelfs de vogels waren stil en lieten zich nauwelijks zien.
Eenmaal bij de Rijn aangekomen werd het direct levendiger. Na 3,5 km langs de Rijn bereikten we ons onderkomen. Een 83 jarige dame begroette ons en wees ons de weg in haar enigszins muffe en gedateerde woning.Een raampje open deed wonderen en verder was het goed voor 1 nacht.
In een prima restaurant genoten we van schnitzel en snoekbaarsfilet.

16 aug.2014 Remagen-Bingen - 113km - 08.45- 17.35 u

Na een redelijke nacht(korte bedjes) en een karig ontbijt (opoe maakt zich niet zo druk meer) begon ons reisje langs de Rijn...Rijn...Rijn van ca 2-3 dagen.Bij Speyer gaan we zuidoostwaarts en verlaten we deze mooie ,erg drukke, meanderende rivier weer maar dat is pas overmorgen.
Een totaal andere dag dan gisteren;nu veel levendigheid zowel naast als op het water.We genoten van de prachtige oevers met leuke plaatsen en mooie burchten die lang niet zo oud zijn als ze eruit zien ,de meesten zijn herbouwd in oude stijl maar dateren van de 19e eeuw.
Bocht na bocht na bocht peddelden we langs de drukstbevarene.Pontjes,alle soorten schepen en mooie bruggen het bleef maar komen.....en eindelijk daar was-ie dan: De legendarische Lorelei.Niet heel veel bijzonders eigenlijk.
Het plan was van Koblenz wat meer te gaan zien maar we hebben er slechts gescholen voor weer een fikse bui en aten er ons middagrantsoen.
Wel zagen we het enorme ruiterbeeld van keizer Wilhelm den eerste die op de hoek van de plaats waar Moezel en Rijn samenkomen staat te controleren of de beide waterstromen wel voegen.
Er was beduidend minder regen en we hopen dat die tendens zich voortzet.

• 17 Augustus 2014 - 11:23

Ans B.:

Lieve broer en zus,

Het is even afzien begrijp ik.
    Zodra de zon hier schijnt sturen we haar (hem?) jullie richting uit.

Sterkte en genieten van het mooie, dat kunnen jullie goed, doeiiiiiiiii...zus Anna

• 17 Augustus 2014 - 15:12

Danielle Den Braber:

Hoi Leny en Johan,

Top dat jullie zo'n reis maken.Geniet van alle momenten!

Groetjes Aad en Danielle.

• 17 Augustus 2014 - 18:25

Leny Allard:

Vandaag een droge dag...maar veel zij en tegenwind..
    desondanks erg genoten tussen de wijnranken door gefietst..
    Nu zijn we in Worms.

• 17 Augustus 2014 - 19:51

Danny:

Hoi Johan en Leny,

Wat leuk om weer een reisverslag van jullie te mogen volgen. Het is (bijna)net alsof ik achter jullie aan fiets… Het nodigt uit tot een eigen onderneming.

Mooie en boeiende kilometers gewenst!

Groetjes,
    Danny

• 17 Augustus 2014 - 20:56

Leny En Piet:

Lieve fietsers.
    Fietsen is dus niet altijd alleen maar leuk en ontspannend. Het fijne is steeds weer het lekkere gevoel aan het eind ven de dag. We hopen dat jullie nog veel mooie dagen gaan krijgen. Wij fietsen nu de Vlaanderen fietsroute maar met regen en heel harde tegenwind is het wel afzien. We overnachten nu in Leuven waar het hotel goed, het eten lekker en de binnenstad mooi is.
    Fijne reis verder en groet van ons.

• 17 Augustus 2014 - 21:57

Leny Allard:

ja die harde wind hadden wij ook.maar we liggen nu op ons bed
    Zeer voldaan na de inspanning hoor ..met een live conceet voor ons hotel.
    Fijne fietsdagen en groetjes van Johan en Leny.

• 18 Augustus 2014 - 08:36

Frank:

mooi verslag, leuk om te lezen, erg veel plezier toegewenst, groet Frank

• 18 Augustus 2014 - 16:18

Ria :

Dag Lieve Leny en Johan

Hm..de eerste dagen zitten er op. regen wind en langs de rijn veel levendigheid . Heerlijk om het verslag te lezen . [Op die andere klein ongemakjes, nou ja!!} Maar Johan je weet toch dat je een fietstechneut bent althans zo zie ik je, mijn fietsje had je indertijd ook in een handomdraai gemaakt.
    Veel fietsplezier en tot het volgende verhaal.
    Groet Ria

• 19 Augustus 2014 - 16:30

Nico:

He Jooie, dus jullie hebben veel regen en wind tegen dat is wel balen dus, kan je niet beter achterstevoren gaan zitten dan heb je in iedergeval de wind in de rug!!! veel plezier jullie. groetjes van een nat en winderig HAARLEM