4 daagse van Rome..........slecht begin. - Reisverslag uit Rome, Italië van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu 4 daagse van Rome..........slecht begin. - Reisverslag uit Rome, Italië van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

4 daagse van Rome..........slecht begin.

Door: Johan Allard

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

12 September 2014 | Italië, Rome

12 sept. 2014 Riano-Rome 40 km 09.00-13.50

Wat schreef ik?Het adres ligt vast dus we hoeven niet meer te zoeken?
Dat pakte even anders uit.

Na een makkelijke afsluitende etappe met onder meer een echt fietspad in de buurt van en in Rome van zo'n 15 km(wat een verwennerij na al het verschrikkelijk slechte asfalt met grote gaten)bleven we even in de buurt van het St Pietersplein in de euforie van het behalen van het einddoel zonder grote problemen.We voelen ons bevoorrecht dit te hebben kunnen doen en daar staan we ook even bij stil.

Eerder dan verwacht kregen we contact met degene die hier een B&B voor ons had.Dat hadden we begin juli via de organisatie sleepingrome.com geregeld.

Of we de mail hadden gelezen vroeg onze huisbaas.Nee,hoe zo?
Wel,er is een probleem met de badkamer en we krijgen nu een andere wat kleinere kamer op een andere plek.Wel graag direct betalen,zelfde bedrag ondanks kleinere kamer.
Na lang wachten op de betreffende persoon wilden we net naar het andere adres gaan toen hij kwam opdagen.
Nerveuze man,continue bellend en verwikkeld in allerlei conflicten zo leek het getuige zijn toon en gebarentaal aan de gsm.

Hij reed ons voor.Leny vertrouwde het al niet maar ik was nog te goeder trouw.
We belandden in een soort muffe kelder.Raam open->Muur.
Toiletdeur kan niet dicht.Bed verschrikkelijk slecht.Vieze matrassen op één of andere bizarre constructie.De man wilde geld.Nee,morgen antwoordde ik.
Hij legde snel van alles uit en zei dat we altijd konden bellen.
Langzaam drong ook bij mij door dat dit echt heel slecht was en dat we werden besodemieterd.

Wat te doen?
Organisatie mail gestuurd,vrijdagmiddag laat,dus antwoord wellicht pas maandag.
We willen hier weg,wat een deceptie.
Internet is dan een zegen.Via booking.com snel ander onderkomen geregeld.
Nu nog weg komen uit dit onderaardse hol.
Dat lukte vrij snel ,we waren wel nerveus ,het voelde als ontsnappen uit de kerkers van het Vaticaan.

Gelukkig hadden we nog niet betaald en had ik alleen een kopie van ons paspoort afgegeven,dat mag-ie houden.

Nu zitten we naar ons zin, en kan een relaxte Rome 4 daagse pas goed beginnen.

• 13 September 2014 - 10:08

Karin :

Getverderrie zeg wat eng en vies.. Gelukkig is het toch nog goed gekomen ..
    En grote klasse !!! ROME op de FIETS !!
    Gefeliciteerd !

• 13 September 2014 - 13:28

Leny:

Gefeliciteerd dat jullie Rome in goede gezondheid hebben bereikt. Weer een mijlpaal. Alle bijzondere dingen die jullie hebben meegemaakt zijn straks extra speciaal. Als we de foto's zien horen we de verhalen. We hebben al veel kunnen lezen maar toch erg benieuwd naar alles. Heel fijne dagen in Rome en een goede en snelle terugreis. Liefs van Piet en Leny

• 14 September 2014 - 12:04

Anna:

Lieve Jo en Leen,

Chapeau voor het behalen van het einddoel, hartstikke goed en veel beleefd onderweg.

Geniet van Rome, want het is een overweldigende stad.. 4 dagen is niet veel, maar voor de highlights voldoende en jullie hebben de fiets, dat scheelt enorm.

Fijne tijd in deze superstad !!!

Liefs Bert/Anna