Rome - Reisverslag uit München, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit München, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Rome

Door: Johan Allard

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

17 September 2014 | Duitsland, München

12 -16 sept.2014 Rome wandelkilometers:veel

Na onze ontsnapping uit een muffe kelder van Viale Vaticano 44 bereikten we ons vervangend adres ,B&B genaamd Amor.
Een vlotte in Italië geboren jonge Filipijnse bood ons gedurende 4 dagen een prima onderkomen die het best gekenmerkt kan worden als: klein maar fijn.
Schoon,ontbijtje iedere dag op de kamer geserveerd,leuk fris ingericht.Kortom een enorm contrast met de eerder vermeldde kerker dichtbij de stadsmuur van Vaticaanstad.

Rome verliep vervolgens zoals het voor vele toeristen verloopt.
Je wandelt alle attracties in een paar dagen af waarbij je steeds moeier wordt van het geslenter maar ook enorm geniet van al het moois wat Rome te bieden heeft.
Maar storen doe je je ook.
Aan: Allerlei figuren van divers pluimage die je de hele dag troep proberen te verkopen,sommigen op agressieve wijze.
De horeca die voedsel van slechte kwaliteit vaak tegen ogenschijnlijk aantrekkelijke prijzen verkoopt maar dat genuttigd hebbende voel je je toch bekocht want zo slecht had je het niet bedacht,op het vieze af soms.
Als je dan eens besluit goed te gaan eten waarbij je dan een normale maaltijd gebruikt moet je eerst echt goed zoeken en vervolgens is het dan echt schreeuwend duur met bijvoorbeeld €8,00 dat alleen al voor gebruik van het bestek wordt gerekend. Nee, de toerist wordt niet verwend maar uitgekleedt.Gelukkig hadden ze allemaal toch nog kleren aan.

De sixtijnse kapel bij de Vaticaanse musea hebben we schandelijkerwijs niet bezocht.We hadden het er niet voor over:heel lang wachten,vaak zo'n 3 uur.
En vooraf boeken met gids kostte weer de 'toeristen-uitkleedsom' van € 100,00 of meer.Zo heeft Michelangelo het vast niet bedoeld.De sixtijnse kapel is ten slotte een bedehuis waar een ieder toegang tot zou moeten hebben ter gebed en be-of verwondering.
We doen het maar met de kopiën en foto's voorlopig.

Rome was prachtig maar het extraatje op de reis er naar toe, want dat was de echte vakantie.Elke dag nieuwe landschappen,prachtige dorpen stadjes en steden,nieuwe verblijfplaatsen,nieuwe contacten en het met al je zintuigen opnemen van al die plekken waar je langs fietst al of niet met mooi weer.

Het was wederom een hele mooie ervaring waarvan wij hopen nog lang te kunnen nagenieten en er nog een paar te kunnen toevoegen in de loop der tijden.

Nu,17 sept.2014, zijn we na een nacht reizen in een hele oude duitse trein in München gearriveerd,daar fietsen we zonder al die tassen nog een dagje rond om vanavond de nachttrein naar Amsterdam te nemen.

Naschrift:

In München kwamen we heel vroeg aan,het was koud en alles nog gesloten.We vonden een warme croissanterie bij de uitgang van het station waar we uren doorbrachten.

Toch maar eens de stad in nu. Koud nog, maar na enige uren werd de mist door de zon verdreven en werd het nog erg aangenaam. We zagen in 1 dag best veel van München dat zich opmaakte voor de traditionele Oktoberfesten.. In de Biergarten was het al heel gezellig.Het was echt een heel leuke tussenstop in de stad van Bayern München dat deze dag ook speelde tegen Manchester City.(1-0)

18-09:
Als afwentraject fietsen we het laatste stukje naar Haarlem nog.Het is prachtig weer en nagenoeg windstil.Na een uurtje vanaf het Centraal Station ligt dan vanaf Spaarndam gezien Haarlem weer aan de horizon; we zijn weer thuis....ook lekker.

Iedereen bedankt voor het lezen ,reageren en ondersteunen.

EEN FIETSVAKANTIE MAAKT HET HOOFD LEEG EN HET HART VOL!

(probeer maar eens-'t hoeft echt niet meteen zo achterlijk ver weg)

• 17 September 2014 - 15:44

Mirjam:

Hallo Johan en Leny,
    Vakantie alweer bijna voorbij. Mooi weer als jullie naar Haarlem fietsen. Nu nog volop zomer.
    Leuk jullie verhalen te hebben gelezen.
    Alweer plannen gemaakt voor de volgende vakantie?
    Veel plezier en weer lekker slapen in je eigen bed.
    Groet Mirjam

• 19 September 2014 - 09:38

Karin V Leuven :

Welkom thuis zou ik maar zeggen tegen jullie !!
    Nou nou wat een reis is dit geweest , met hele mooie plaatjes en leuke verhalen dr bij !
    Ik handfiets dan wel niet zo ver maar geniet er ook altijd van . Wat een stelletje afzetters die Italianen zeg , maar ze denken natuurlijk ,ach die touristen denken toch we zijn dr nu dus we betalen wel. Ja je moet wel ( of niet .. ) 100 euro of meer naahh te erg toch !!
    Maar goed genoeg andere dingen gezien toch ?!
    Ik hoop dat jullie nu een beetje uitrusten , en niet te veel spierpijn of andere klachten hebben.
    Ja en dan begint het gewone leven weer he haha dat zal wel ff wennen zijn !!
    Liefs karin