Rondom Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Rondom Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Rondom Siem Reap

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

07 December 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

5-12

Dit wordt een culturele week met veel tempelbezoeken.We kopen morgen een kaart voor 3 dagen om dan op een wat ontspannen wijze toch veel van de enorme hoeveelheid ca 1000 jarige tempels te bezoeken. Vandaag gaan we de drijvende dorpen bezoeken die zich op het grootste meer van Azie bevinden;het Tonle Sap meer.Dit meer is in de regentijd 4x zo groot als in de droge tijd. Er leven honderduizenden mensen in de vele drijvende dorpen aan de randen van dit meer. We zagen van alles: Basketbalveld,winkeltjes,markten,scholen,varkensfokkerijen ,je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. Alles drijvend op het water.We bezochten ook nog een schooltje voor weeskinderen en bezorgden hen wat pakjes noodles en flessen drinkwater,dat is, zo werd ons verteld, een betere manier van ondersteuning dan dollars geven aan bedelende kinderen omdat die vaak hun bedelgeld weer moeten afstaan aan degene die ze erop uitstuurt,mishandeling cq uitbuiting dus.Op weg er naar toe werden we toch weer getroffen door de enorme armoede die hier ook heerst.
Terug reden we weer over een andere dan de heenweg en werden weer verrast met enorme kuilen en gaten en soms gewoon GEEN weg.Wel weer veel te zien langs deze weg. 's Avonds gegeten in het toeristencentrum van deze plaats.We hoefden niet lang te zoeken want een aaneenschakeling van restaurants ,bars etc. De tuk-tuk wordt je al wandelend talloze malen aangeboden evenals al of niet discrete massagebehandelingen.
Nogmaals veel sintfun voor degenen die er wat aan doen- Groeten: Leny en Johan.

6-12

En....veel mooie cadeautjes gehad? Niet? Gelukkig is er marktplaats!!
Wij zien hier steeds meer kerstbomen verschijnen hetwelk ons bizar overkomt in deze tropische temperaturen. Maar ja over enige dagen zijn we weer thuis en dan zijn we toch een beetje voorbereid hier in Cambodja.
Vandaag eerste ronde gemaakt langs een aantal tempels.Erg indrukwekkend zowel qua bouw als qua ligging en het samenspel wat eeuwenlang heeft plaats gevonden tussen de natuur en deze prachtige bouwsels die vaak volledig zijn versierd met schitterende reliefvormen. Deze uitgehouwen voorstellingen verbeelden verhalen uit de Hindugodsdienst. In de late middag hebben we de zonsondergang aanschouwt vanaf een der grote tempels ,een mooi gezicht maar ook weer niet heel spectaculair. Wel komen op zo'n 'sunset' honderden mensen af want het staat nou eenmaal in de gidsen en op de kaarten en dan volgt de 'kudde' trouw - wij dus ook.Het naar boven klauteren om boven op zo'n tempelcomplex te komen vergt wel wat lenigheid en uithoudingsvermogen want lange trappen met hele hoge treden. Een vermakelijk gezicht is hoe iedereen het klimmen en dalen aanpakt.De kleine Aziaten maken er soms een mooie vertoning van.
Morgen gaan we de 2e ronde doen en zijn dan van plan de beroemde pronkstukken te bezoeken zoals ' Angkor Wat 'zelf.

Dag hoor: Leendert en Johanna.

• 07 December 2011 - 07:08

Juhi:

Geweldig allemaal , leuk he Azie , lieve zachte mensen, wij reizen een beetje met jullie mee, wat een goede foto's allemaal zeg , nou nog even genieten
    Liefs juhi en marcel

• 07 December 2011 - 08:29

Iris:

smulen smullen smullen die verhalen & beelden van jullie. Goed om te horen dat de val, het rondklauteren op trappen niet belemerd.
    Spannened zeg, Angkor doet me denken aan het kasteel van king LuLu uit Junglebook, have a banana have 2 bananas hehe.
    "The Bear Necessities" wat willen we nog meer x

• 07 December 2011 - 11:29

Piet En Leny:

Wat geweldig weer om te lezen en ook de foto's er bij maken het verhaal compleet. Wij genieten een beetje mee met jullie reis.
    Groet Piet en Leny

• 07 December 2011 - 17:15

Jannie Hoogstraten:

Eindelijk jullie website gevonden met hulp van Marian en Marcel(op de computer van Iris) Iris heeft heimwee naar je. Ze wordt weer beter als na 21 december de dagen gaan lengen!. Ik wens jullie nog een paar fijne dagen toe. En hartelijk bedankt voor jullie onderhoudend verslag!

• 07 December 2011 - 19:53

Mark En Ester:

Wat een heerlijke reis maken jullie. Super. Op afstand genieten we mee.
    Veel plezier nog.
    Mark en Ester en nog een knuffel van Esmee

• 07 December 2011 - 21:33

Edith:

nou jullie genieten er wel van he. heerlijk. hier is heel erg veel storm met alle gevolgen vandien.
    loop nog maar lekker in je korte broek. hier heb je andere kleding nodig!!!
    xxx edith

• 08 December 2011 - 10:27

Juhi:

Enig verslag weer, , raar he die eetvisjes , ik wilde ook niet , maar is ook wel weer grappig, jeetje wat jammer dat het bijn a over is en wat hebben jullie veel gedaan en gezien zeg!
    Doe maar rustig aan als je terug bent , is een behoorlijke overgang vooral ook de vriendelijkheid van die Aziatische mensen aldaar.
    Nou hou je taai een hele goede terugreis en dank voor het meereizen
    Juhi en ook marcel