AMOK en LOC LAC - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu AMOK en LOC LAC - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

AMOK en LOC LAC

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

09 December 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

9-12

Gisterenavond was het erg gezellig bij het afscheidsetentje.Het eten was voortreffelijk en we zagen dat we hier ook een kookcursusje konden doen.Dat spraken we dus af voor de volgende dag (vandaag dus) . Na het eten nog een biertje gedronken in Angkor What? een leuke bar waar we tevens een T-shirt kochten met: Angkor What.....? erop.
Voor het diner de 'fishfootmassage' gedaan.Leny probeerde het dapper maar kon toch het geknabbel en gekriebel van de etentende visjes niet waarderen,dus dat duurde niet lang voor haar. De anderen lieten zich een half uurtje helemaal schoon eten.Merkwaardig fenomeen maar een leuke ervaring.We gaan met Koninginnedag maar met zo'n aquarium in Amsterdam zitten,ludiek, en het levert flink op denken we. De visjes schijnen uit China uit een bepaald meer te komen,maar hoe ze heten kon men ons niet vertellen.
Vanmorgen Lisa en Martijn 'uitgezwaaid' en toen op naar ons culinair hoogtepunt van deze reis. Bij restaurant Angkor Palm (alles is hier in Cambodja ANGKOR) wachtte men ons al op.Er waren geen andere cursisten dus we kregen alle aandacht van de kok in kwestie. Eerst even naar de markt om ons de producten te tonen die zoal nodig zijn om de gerechten te maken die wij wilden maken: AMOK en BEEF LOC LAC.
Na een geduldige uitleg en hoe het recept te volgen gingen we aan de slag. Alles wat we maakten lukte bijzonder goed en we smulden dus heerlijk van onze zelfgemaakte Cambodjaanse dis. Nu maar hopen dat we al die spullen thuis ook kunnen vinden. We denken op de oosterse markt in Beverwijk een eind te kunnen komen.We vonden het heel erg leuk dit gedaan te hebben en het is mogelijk het beste souvenir om mee te nemen; een paar verrukkelijke recepten en ook nog weten het goed klaar te maken.
Om de laatste dollartjes op te maken ook nog maar een Khmermassage van een uurtje. Dit bleek geheel anders dan de ge-oliede handen die je doorgaans over de spieren voelt glijden. Dit was meer kneden,knijpen en duwen,even wennen maar toch ook wel aardig. We voelden wel lekker los na afloop. Nu is het alweer 17 uur en lezen we nog wat bij het zwembad. Morgen inpakken,de fietsen weer vliegtuig-gereed maken en ons voorbereiden op het altijd weer knusse,koude en zeurderige Nederland waar velen zich niet beseffen dat ze ondanks krediet-, bank-,en eurocrises in het paradijs leven vergeleken met de soms schrijnende omstandigheden waarin heel veel mensen hier hun leven moeten leven en toch vaak blijmoedig en geduldig zijn en elkaar de ruimte gunnen. He wat een gemoraliseer ....nou ja het moest toch blijkbaar weer even gezegd zijn.

Nou, denkelijk is dit het laatste stukje uit Cambodja. Er volgt wellicht nog een afsluitertje van eigen bodem. We willen iedereen bedanken voor de belangstelling en de reacties op dit reisblog,erg leuk als je zo'n reis maakt en je toch nog wat verbonden weet met het thuisfront.

Laatste groet uit ZO-Azie: Leny en Johan.

• 09 December 2011 - 10:50

Juhi:

Iedere keer weer geniet ik van jullie prachtige reis, kreeg net de eerste kerstkaart van dit jaar , jullie ook alvast gezellige dagen met zo'n geweldige mooie ervaring in je knapzak!
    Liefs
    Juhi

• 09 December 2011 - 11:23

Edith:

ik zie dat jullie er allebei erg goed en uitgerust uit zien. hopelijk kan je dit even volhouden thuis. een goede terug reis en tot snel , groetjes van edith

• 09 December 2011 - 12:26

Willem En Anneke:

Wat een geweldige ervaringen, dit nemen ze je nooit meer af!!!
    Geniet nog maar even en voor straks een goeie reis! Bedankt dat we met jullie mochten meereizen...
    Willem en Anneke

• 09 December 2011 - 13:04

Ria En Frans :

Wat een geweldige verhalen en reis-ervaringen. wij wensen jullie een goede terug reis met een tas vol ervaringen. Groet Frans Ria

• 09 December 2011 - 13:35

Marianne De Vries:

hoi leny en johan'.
    Jullie ook bedankt dat ik ff mocht mee fietsen!!ik wens jullie 'n goede terug reis en WEL!!!thuis groetjes vab de sporters en liefs van mij Marianne