Aankomst Vietnam en 1e dag aldaar - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Aankomst Vietnam en 1e dag aldaar - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Aankomst Vietnam en 1e dag aldaar

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

14 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal.
Hier het eerste verslag van onze spannende maar leuke eerste dagen.De reis verliep voorspoedig, geen vertragingen gelukkig.De tussenstop in Singapore was net te kort om daar nog iets te ondernemen.In Vietnam aangekomen brak het moment aan om te zien of ons reismateriaal te weten: de fietsen ook (goed) waren aangekomen. Al snel bleek van wel ,enigszins bevreesd zagen we fiets 1 (Leny's)door een paar rubberen flappen komen ,er stond wel een mannetje bij om te kijken of het goed ging. Johans fiets was er ook en de bagage eveneens,gelukkig. Bij de eerste snelle inspectie bleek Leny's fiets wat aan te lopen maar dat zouden we bij het hotel wel uitzoeken.Het " mannetje" stond er ook met een bord met onze namen erop .Het vervoer naar het hotel verliep vlot.We waren hartstikke moe. De eerste aanblik van Saigon was verbazend indrukwekend.Bij het Lavender hotel aangekomen bleken we nog te moeten wachten op de kamer. Jammer we hadden wel zin in een kort 'powernapje 'Als je toch moet wachten.....kijk dan maar even naar de fiets dacht en zei Leny.Niet veel zin in maar ja ' moet toch,dan nu maar.Help ...meer schade ,hele standaard afgebroken! Kunnen we wel fietsen??? Het aanlopen bleek veroorzaakt teworden door de rechter achterrem die had ook een optater gehad.Na enig stressen van dit op fietstechniek niet heel goed onderlegde echtpaar lukte het toch de boel weer functionerend te krijgen. Een pak van het hart .We kunnen rijden!!

In de buurt van het hotel bleek een gigantische grote overdekte markt te zijn,mooi om te zien. Daarna liepen we nog wat rond - deels in de regen en verbaasden we ons over de miljoenen scootertjes in de stad.

Na een leuk etentje in de BBQ garden van Saigon hebben we goed geslapen en lekker ontbeten. We hadden een excursie geregeld naar de Cu Chi tunnels even buiten Saigon.Hier is een tunnelstelsel van rond 200 km gemaakt ten tijde van de oorlog: 1e om de Amerikanen te kunnen bevechten door de Vietcong en 2e om de burgerbevolking bescherming te bieden. Erg interessant.

Vanmiddag lopen we nog wat door Saigon en morgen hopen we de stad uit te kunnen fietsen naar My Tho - ca 89 km.Al water drinkend zullen we dat moeten doen want het is 30-35 graden.
Kortom het fietsavontuur gaat beginnen.

- wordt vervolgd -

groetjes:Leny en Johan

• 14 November 2011 - 15:30

Piet En Leny:

Hoi daar in het verre Vietnam. Wat gaaf dat jullie daar zijn. Na de startproblemen met de fiets gaat het verder vast goed. Succes morgen op de eerste fietsdag.
    Een groet uit koud Haarlem, Piet en Leny

• 14 November 2011 - 16:22

Edwin & Nellie:

Wat romantisch in die tunnel...!
    Dat was voor de "tunnelrats" wel anders...
    Laat jullie niet gek maken hè door die spleetoogies..."no worries"...keep on smiling...! Geniet ervan!

Groetjes van ons!

• 14 November 2011 - 17:57

Frans Ria Schluter :

Je schroever draaier uit het tasje en...het doet het weer het fietsje. Ik weet het nog .Grapje!!Maar gelukkig dat het weer werkt. Want op zo'n grapje zit je niet te wachten.De eerste dag zit er op ben benieuwd hoe de reis verder gaat . Veel plezier en een groet van ons Frans Ria

• 14 November 2011 - 20:53

Marian:

Hoi Leny en Johan.
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie het materiaal weer rijdend hebben gekregen. De eerste foto's zien er al toppie uit, jullie gaan vast veel kleurijks en interessants zien daar. Ik wens jullie een te gekke tijd daar. ( Door mijn verbouwingsperikelen heb ik jullie niet eens uitgezwaaid, schande, sorry) Ben benieuwd naar de verhalen op het reisverslag. Kus van je zus.

• 14 November 2011 - 22:58

Willem En Anneke:

Let the journey begin!!!

• 15 November 2011 - 09:17

Ans En Bert:

Hoi,

Ziet er veelbelovend en spannend uit.
    Toevallig zondag op t.v. dat gangenstelsel gezien.
    Fijne tijd en we volgen jullie,
    liefs van A en B.

• 15 November 2011 - 10:53

Sissi:

Geweldig en wat een mooie foto's al gelijk leef helemaal mee en blij te horen dat jullie kunnen rijden! GEWELDIG

• 15 November 2011 - 10:53

Deborah:

Hoi Johan&Leny,

Heel veel plezier en take care en veel drinken om verzuring en krampjes tegen te gaan.
    Take care en groetjes van ons allemaal uit de sportschool.

Deborah&de rest

• 16 November 2011 - 08:24

Moeikje:

Gelukkig veilig aangekomen en wat dachten jullie bij het zien van de fiets? 1..2..3..4..5..6..7..8..9..10.... SJONNY ??!

Heel knap hoor pap, dat je met die twee linkerhanden toch de fiets hebt kunnen repareren (grapje!)

De foto's roepen wel wat gemengde gevoelens bij dit reisdier op maar ik gun het jullie van harte! Ik zie dat jullie de fruitstalletjes ontdekt hebben, ook al kennis gemaakt met de stank van een Durian? Zo'n stekelachtige meloen die naar verrot fruit ruikt... proef het maar eens, het is heeel uhm, apart!

Have fun!
    Xxx Moeikje

• 17 November 2011 - 17:10

Karin V Leuven :

Hai Leny en Johan, ik wens jullie heel veel succes met het fietsen. Wat is het daar heet, nou bij ons is het rond de 0 ofzo , erg oneerlijk verdeeld hoor.
    Veel plezier maar ook veel kracht toegewenst van Karin