MTB toertocht? - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu MTB toertocht? - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

MTB toertocht?

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

11 Mei 2013 | Duitsland, Ballenstedt

Goslar -> Ballenstedt- 87km -wind :zuid- koud -6 uur gereden

Zoals vermeld veel onverharde wegen,vandaag echter bleek de routemaker in het geheel geen zin te hebben de vakantiefietser te verwennen.Sportief,zwaar en traag zijn de kenmerken van vandaag.De klimpercentages mochten er ook zijn ,menigmaal 15% en steiler ,gelukkig wel kort.Het aantal hoogtemeters moeten fors zijn geweest,volgende keer toch maar aan de GPS met hoogtemeting??
Het is dat de hoteleigenares ons vanmorgen verwende met hele beste gebakken eieren met spek anders had ik het niet geweten qua energievoorraad.
Voor de zekerheid nu halverwege de dag toch maar het hotelletje besproken,wel zo prettig.Achteraf bleek het niet nodig maar ja.....
In Drubeck,een klein plaatsje onderweg hebben een klooster bezichtigd zodat naast het sportieve toch ook het culturele nog aan bod kwam.

Zien jullie nog wat wild eigenlijk ?Zou een vraag kunnen zijn.
Nou ,aanvankelijk wel ;veel reeen en allerhande roof-zang- en bosvogeltjes maar de laatste dagen is het veel minder geworden.Overigens is ook het dode(aangereden)wild ruim vertegenwoordigd hetgeen me vaak doet denken aan de tocht dwars door de VS (2007)