Van Bach naar Luther - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Van Bach naar Luther - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Van Bach naar Luther

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

13 Mei 2013 | Duitsland, Wittenberg

Kothen-> Wittenberg- 77 km -wind:west/zuidwest (hard in de rug)-3.40 uur.

In Kothen werkte Bach als hofkapelmeister,in Wittenberg sloeg Luther zijn stellingen tegen de Slotpoort en luidde daarmee de reformatie in.Historische plaatsen dus.
We snelden vandaag de wegen af en raakten in no-time in Wittenberg waar we al om 14 uur aankwamen .We hadden zodoende ruim de tijd om het prachtige centrum goed te bezoeken en ons te verbazen over zoveel historie die wereldwijd betekenis heeft en heeft gehad.

We waren mede zo snel omdat we bos en veldwegen vermeden i.v.m.het slechte weer van gisteren.Dan is er vaak erg slecht door te komen en daar hadden we vandaag geen trek in.We vonden snelle,rustige asfaltwegen die ons prima bevielen.

Bijna in Berlijn.Wouter vertrekt morgen met onze auto .Vanaf woensdagmiddag gaan we van de grote stad genieten,hopen we en mogen de fietsen uitrusten.Mara en Woody :We're almost there,zet het bier en de wijn maar klaar.

Morgen richting Potsdam wat ook erg de moeite waard schijnt te zijn.

• 14 Mei 2013 - 00:00

Moeikje:

Lieve Arie en Lena, jullie sein goet bezig, dat mag ook wel eens gezegd. Ik bedoel, ik zie, om so maar te segge een stijgende lijn! Oh kutje, dat is de tekst van Sjonnie natuurlijk.

In ieder geval laten jullie dit meiske weer stralen van trots hier in het Vlaamse! Jeutje, wat lopen die ouders van mij toch stoer en dapper en fit te lopen te wezen! Hoop dat jullie ondanks de lekker banden, modder, regen en verdwalingen ook lekker genieten, zowel van het landschap, als van jullie vakantie als van elkaar!

Rijd de rit veilig uit, geef Woody en Mara een dikke kus en dan zet ik hier vast een koud pintje voor jullie klaar, want jullie kennen natuurlijk makkelijk ff doorfietsen naar Antje na zoveel training ;)

Nu moet ik slapen want ik ben een student.

Kusjes, knuffels, teddyberen en glitters voor jullie! Oh en een paar hartjes ook erbij!
    Saluutjesssss
    Xxxxxxxxx