Moederdag.......arme Mutti! - Reisverslag uit Köthen, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Moederdag.......arme Mutti! - Reisverslag uit Köthen, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Moederdag.......arme Mutti!

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

12 Mei 2013 | Duitsland, Köthen

Het hotel uit,eerst even zoeken naar de R1,onze weg naar het oosten.Gevonden maar ook snel weer kwijt en dan juist bezig aan een langdurig geploeter op de pedalen om hoogte te winnen.Geen bordje meer te zien.Besluit 1:We gaan niet terug,maar zoeken een alternatief.Het alternatief bleek aan renovatie toe te zijn,volledig opgebroken maar een fietser kan overal langs echter .....het moederdagcadeau lag op de loer:lekke achterband.En o jee dreigde daar niet een hele zwarte lucht? Ja zeker wel.Op het erf van een huis togen we aan het plakken.Daar is de bui ,snel de karretjes onder een afdakje en verder met de reparatie.Door de regen en de kou hervatten we de rit.In een bushokje (een voor ons vertrouwde koffie/lunchplek bij slecht weer)pauzeren we en overwegen :hoe verder?
Besluit 2:We nemen de snelste weg over drukkere wegen.Na enige tijd bleek de gekozen route over te gaan in een autoweg dus HALT.Als we een benzinestation ontwaren gaan we op zoek naar regiokaarten om onze richting beter te kunnen duiden.Aardig gelukt.Even opwarmen met soep in het stadscafe van Ascherleben.Daar komt plots een man ons een sublieme kaart van de omgeving brengen.Hij moet ons hebben zien zoeken o.i.d.Je ziet ,hulp is altijd nabij.Na bestudering valt besluit 3:We wijzigen de eindbestemming van vandaag en gaan naar Kothen,een plaats die we dankzij de nieuwe kaart snel bereiken.We komen zelfs weer op de R1,en zo is de cirkel weer rond.

• 14 Mei 2013 - 21:03

Karin :

Wat heerlijk die oude trouwe PAPIEREN landkaarten he??? Die doen het gelukkig altijd ..........Nou ja bijna altijd , moeten ze niet net weer eens de weg hebben opengebroken .. Zoals in Haarlem bv. Nog een gebedje gedaan in het klooster ?
    Veel succes nog !