De langste. - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu De langste. - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

De langste.

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

14 Mei 2013 | Duitsland, Potsdam

Wittenberg -> Potsdam -115 km - Weinig westen wind-droog/bewolkt.

Ja het moest er eens van komen -een plus-honderd-kilometertje.
Vandaag zeer maar dan ook zeer bosrijke wegen (kaarsrechte naaldbomen,'all the way') Prachtig maar ook wel wat saai.Een tocht omhoog door Finland stellen we nog maar even uit.
De bedoeling was om even voor Potsdam in Petzow te overnachten maar bij gebrek aan een goed adres reden we maar door naar Potsdam en kwamen we dus voorbij die 100 km's. Vele hotels bleken vol en ook erg duur,we weken uit naar een pension uit het reis/routeboek en dat blijkt een voltreffer:fantastisch huis met schitterend uitzicht op parken en sloten(kasteeltjes) vlak bij de Glienicker brug (even opzoeken misschien -doe ik ook) die een belangrijke schakel was in de oorlog en ook daarna;zijnde de grens tussen oost en west.
Men adviseerde ons een restaurant in de buurt en ook dat was super.We hebben daar vast het goede verloop van onze west-oost tocht bekrachtigd met een heerlijke maaltijd en dito alcoholische versnaperingen (met mate natuurlijk).
Morgen hebben we ruim de tijd om Potsdam te bekijken,een mooi opwarmertje voor BERLIJN!

• 15 Mei 2013 - 08:45

Karin :

Whhaa wat een obstakels komen jullie tegen zeg waardeloos he, lijkt me niet lekker fietsen in zo,n riviertje met keien !! Leuke fotos ,zo zie ik nog s wat ! Best knus toch lunchen in de bushaltes...
    zo,n trabantje heeft mn vader vroeger ook nog wel gehad geloof ik. Dat dat nog rijdt.
    top hoor succes

• 15 Mei 2013 - 19:58

Leny En Piet:

Wat een tocht met obstakels maar o zo herkenbaar voor ons. Op onze fietstocht naar Berlijn en Warschau kwamen wij ook van dat soort obstakels tegen en reden ergens verkeerd maar dan gelijk een verkeerde berg op van over de 15%. Ook de karretjes met bier en andere dranken en dan natuurlijk het glas de volgende dag, kwamen wij toen tegen.Maar ondanks alles komen jullie in Berlijn en daar is het genieten. Van al het moois en van het familieweerzien. Veel plezier en tot ziens in Haarlem.

• 15 Mei 2013 - 21:51

Iris:

Prachtige beelden heel erg bedankt voor de verhalen en foto's ik lees en leef mee hier veel liefs uit Haarlem en gezond en blij weer terug maar eerst van de het prachtige Berlijk genieten neem ik aan en samen zijn met elkander :)

• 15 Mei 2013 - 22:07

Ria Frans :

Heerlijk die reis verslagen!! hadden de mannen met Vatitag alleen Bier bij zich wij hebben menigmaal meegemaakt dat er ook een varken meeging en deze werd aan het spit geregen ,braden en dan....tot in de late uurtjes feesten. Heel veel plezier met mooi weer!

• 16 Mei 2013 - 08:34

Mirjam En Frank:

Hallo setje,
    Jullie hebben het wel weer leuk. Ook al is het even niet leuk (met die regenbui) blijft het leuk.
    We lezen graag jullie verhalen.
    Nog veel genieten en plezier gewenst.
    Groeten uit Beverwijk Mirjam en Frank

• 16 Mei 2013 - 11:58

Henk Schuurman:

Hallo Luitjes,

Ik heb vandaag jullie verslag gelezen.
    Wat een leuke tocht hebben jullie gemaakt en goed
    beschreven.
    Nog veel plezier en een goede terugreis.

groetjes van Henk.

• 17 Mei 2013 - 09:00

Sjon:

Gaat goed Jozef, nog steeds niet gevallen!! Groetjes sjonnie

• 22 Mei 2013 - 13:03

Marianne:

Hoi Lenie en Johan,

Wat 'n tocht!!!jullie zijn toch wel heel onderrnemend ook bij slecht weer!!!
    en mooie foto's , welkom thuis,

liefs Marianne,