DRUKTE........ - Reisverslag uit Long Xuyen, Vietnam van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu DRUKTE........ - Reisverslag uit Long Xuyen, Vietnam van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

DRUKTE........

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

19 November 2011 | Vietnam, Long Xuyen

Zaterdag - 19 nov.
Can Tho - Long Xuyen:80 km

Drukte,ja op deze vakantie is het tot nu toe vaak druk en dan vooral op de weg. Niet dat dat ons heel bezwaart want we raken al lekker ingeburgerd en voelen inmiddels wat het verkeer wil en hoe de verhoudingen liggen.Bovendien speelt het leven zich langs de wegen af en zien we dus heel veel leuks.

Even terug naar gisterenavond: We vonden in Can Tho al een Khmerpagode hoewel Cambodja nog ver weg is.Ons trad een alleraardigste oranje ge-pij-de monnik tegemoet die zowaar een leuk woordje nederlands sprak, hoe is het mogelijk.Hij noodde ons voor een kopje jasmijnthee en vertelde een en ander over zijn leven tot nu toe.Daarna leidde hij ons naar de bovenzaal van de pagode en zoals het hoort...schoenen uit.Toen we er weer uit kwamen bleken Johans schoenen verdwenen inclusief de steunzolen.Nergens te vinden ,later bleek iemand wel gezien te hebben dat iemand ze pakte." Onze" monnik vond het heel erg vervelend maar ja niets aan te doen. In ruil voor het ongerief kreeg ik zijn teenslippertjes mee,maatje 42 ,waardoor ik met wat onhandig gestrompel toch het hotel weer bereikte na nog wat dwaalwegen door dit leuke stadje.s'Avonds heerlijk gegeten met onze medereisgenoten die vanaf morgen (vandaag dus)weer hun eigen koers kiezen.

Terug naar vandaag:We fietsten vlot Can Tho uit en reden een tijd lang langs de rivier die we gisteren met het praampje(bootje) bevoeren,een leuke rustige route. Na 30 km moesten we linksaf en verder geen koerswijzigingen meer ,makkelijke weg dus,maar dat 2e gedeelte was als genoemd zeer druk.We vonden op zoek naar een frisdrankje wel een oase van rust en koelte:midden op een terras bevond zich een ronde airconditioned ruimte met fauteuils en heerlijke rustgevende muziek.Na een half uurtje toch maar weer verder in warmte en drukte en zintuiglijke prikkels van allerlei aard.Om nog wat rust te zoeken sloegen we enige km's verder links af want daar was een witte reigerkolonie.Daar aangekomen werden we onthaald door niet aflatende keiharde Vietnamese muziek die wij niet erg konden waarderen. De reigers waren het gewend want waren nog ruim aanwezig.Ook hier waren wij voor de mensen aldaar weer een bezienswaardigheid zoals dat bijna overal is waar we komen. We horen de hele dag vooral kinderen ons groeten.Soms zie je ze niet maar hoor je wel ineens ..Hello uit een kindermondje komen.Vaak ook komen ze achter je aan hollen.Het lijkt alsof ouders en/of onderwijzers ze het hebben ingepeperd dat ze altijd de lange witte mensen moeten groeten want ze verzaken bijna nooit. Leny zegt vaak :"Xin Chao"(hallo in vietnamees) terug en dan moeten ze vaak heel erg lachen.

In Long Xuyen wachtte ons een enigszins verouderd staatshotel en verder is hier niet veel te beleven voor de toerist,dus morgen spoedden wij ons dit oord weer uit waar de meest lelijke katholieke kerk staat die we ooit gezien hebben.Echt een oerlelijke betonnen kolos uit ca.1970.

Tam biet = Goodbye.

• 19 November 2011 - 17:35

Piet En Leny:

Hallo Leny en Johan,
    Jullie genieten wel daar en tussen alle bedrijven door wordt er ook nog gefietst. Wel pech met de schoenen van Johan maar teenslippertjes bij een lekkere temperatuur gaat toch ook wel? Piet leest over al dat eten daar op straat en vraagt of jullie twee Vietnamese loempia's voor hem willen meenemen!!!!
    Fijne tocht verder en het is heel leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te zien. Ga zo door.
    groet van Piet en Leny

• 19 November 2011 - 17:49

Marjolijn Nieuwpoort:

Hoi lieverds,leuk om lekker ver weg uit nederland te lezen dat er ook daar gejat wordt HAHA,Geniet van alles en leuk om het allemaal te lezen !

• 19 November 2011 - 20:07

Moeikje:

Ik zal straks je schoen zetten, misschien krijg je een nieuw paar van de goedheiligman...

• 20 November 2011 - 11:22

Marianne De Vries:

Hoi Leny en Johan,
    Was weer leuk met jullie mee te fietsen, leuke foto's, veel reis-plezier
    de groetjes van de sporters!!!!
    Liefs Marianne

• 20 November 2011 - 14:58

Danny:

Hoi Leny en Johan,

Wat leuk! Dank je voor de link en succes met nieuwe schoenen vinden...
    Misschien verborgen onder de oranje monnikkenpij?

Ik volg je nu ook, dank je.

Groetjes,
    Danny

• 21 November 2011 - 11:40

Ans Barkhuis:

Tam biet Jo en Leen

Leen van harte gefeliciteerd, die pauweveren staan je goed !!

Het fietsen daar is een aaneenschakeling van verassingen.

Fiets ze lekker en tot schrijfs.

Leuke foto's

Doeiiiiiiiiiiiii...A. en B.

• 21 November 2011 - 11:40

Ans Barkhuis:

Tam biet Jo en Leen

Leen van harte gefeliciteerd, die pauweveren staan je goed !!

Het fietsen daar is een aaneenschakeling van verassingen.

Fiets ze lekker en tot schrijfs.

Leuke foto's

Doeiiiiiiiiiiiii...A. en B.

• 21 November 2011 - 16:37

JohanvandenB:

GOOD MORNING VIETNAM reizigers,

Robin Williams zul je niet aantreffen, maar ik zie aan de foto's en het verhaal dat jullie een prachtige reis aan het maken zijn.
    Veel plezier nog, en een goede, veilige reis gewenst.
    Greetz, Johan.

• 21 November 2011 - 19:42

Mirjam Boonman:

Hey Johan en Leny,
    Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen. Wat een avontuur.Geweldig.Ben wel benieuwd met welke schoenen Johan nu fietst.
    Nog een fantastische, zorgeloze, alles overstijgende, avontuurlijke vakantie gewenst.
    Groet Mirjam en Frank

• 22 November 2011 - 12:17

Martijn En Lisa:

Ha Leny en Johan,

Vanuit prachtig en rustig Phu Quoc (witte stranden wuivende palmen, blauwe zee van ruim 25 gr, geen stads geruis - wel brommers, maar geen weg) wensen wij je geluk met je verjaardag, al in Phnom Pen aangekomen? Gezellige avond en goede reis, tot ziens in Seam Reap.

Hartelijke groet Martijn en Lisa

ps mooie foto van jou etend met stokjes (met succes) kon ik niet meesturen, komt nog..

• 22 November 2011 - 13:00

Hans En Maaike:

Leuk die reisverhalen en mooie foto's.. Leny heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!! Die ga je vast nooit vergeten. Vinden jullie Azie niet een geweldige ervaring? Druk & warm altijd & overal schijnt daar wel onvermijdelijk bij te horen, maar desondanks: kijk je ogen uit!
    Veel liefs!

• 22 November 2011 - 15:27

Frans Ria:

Hoi Johan en Leny .
    Jullie op reis ebn wij op afstand lekker meegenieten door het lezen van jullie verhalen en de foto"te zien.
    Zo te lezen toch af en toe een heuveltje!
    Veel plezie me het vervolg vn jullie tocht. Groet Frans Ria