Laatste dag Vietnam - eerste dag Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Laatste dag Vietnam - eerste dag Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Laatste dag Vietnam - eerste dag Cambodja

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

22 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

21-11 was onze laatste dag in Vietnam.We bleven een dagje in Chau Doc om daar de omgeving wat te bekijken en zaken te regelen als:Aan dollars komen(niet makkelijk hier)om visa naar Cambodja te kunnen betalen,uitzoeken hoe laat en waar de boot vertrekt etc.Nadat we dit ales gedaan hadden toch nog maar even op de fiets,dit keer zonder bagage dus lekker licht. We togen naar Sam Mountain (Nui Sam)een steile puist in het vlakke waterige landschap.Dit is een bedevaartsoord waar enige pagoden en vele graven zichtbaar zijn.De niet al te lange beklimming kenmerkte zich wel door het steile parcours van soms rond 20% hellingen,er stond een bord met 30% maar dat leek me wederom bezijden de waarheid.In het aanpalende dorp nog wat gegeten en gedronken en weer terug naar Chau Doc.Vroeg naar bed want vroeg op;boot vertrekt om 07.00 uur.

22-11 Leny jarig.
Na ontbijt (thee en klef brood)inpakken en naar de boot.
Ja vandaag wordt Leny getrakteerd op een boottocht over de Mekong naar Pnom Penh.Krijg je toch niet alle jaren...de tocht duurde lang vanwege de visaperikelen onderweg maar rond 14.00 u legde men toch de boot aan de steiger.De fietsen waren half liggend boven op de boot vast gebonden en kwamen ook weer goed aan wal.In Pnom Penh veel tuk - tuks.Een ervan leidde ons naar het hotel waar we nu zitten,een kleinschalige oase in een stad van drukte,handel,nijverheid en armoede niet anders dan Vietnamese steden.Wel anders is dat men hier nog immer bezig is de stad van nieuw grandeur te voorzien na de gruwelen uit de rode Khmertijd.Na een kort wandelrondje over de gigantische markten en een hapje aan de straatkant zijn we nu weer in onze oase met zwembad voor de deur.Morgen bezichtigen we de "killing fields" en een museum alsmede de wat vrolijker bezienswaardigheden van de stad.

• 22 November 2011 - 18:43

Patries:

Hallo Johan en Leny,

Nog van Harte Gefeliciteerd.
    Leuk om jullie te volgen via het wereld wijde web.
    Mooie foto's en leuke verhalen! Daar krijgen wij ook weer reis-zin van..

Heel veel plezier en veilige kilometers in Cambodja.

Groetjes Rene en Patries

• 22 November 2011 - 20:23

Moeikje:

Heb je nou lopen te shoppen vadert? Loopt mijn oog dat goed te zien? Loop jij in nieuwe shirtjes te lopen? Staan je goed hoor!

Hier in Villa Dutry loopt alles nog wel op rolletjes, Woody heeft volgende week z'n P uitreiking, kan ik als trotse zuster helaas niet bij zijn door een vergadering :(
    Bommel lijkt zichzelf op een dieet te hebben gezet, of hij vindt de brokjes niet meer lekker.. hij laat zijn eten regelmatig staan... maar zeurt nog wel ouderwets wanneer ik een kippetje aan het snijden ben.
    Sjors vraagt elke avond naar Vati's schoot en gister vroeg hij waar de wol en brei pennen toch gebleven zijn, van Vietnam had hij nog nooit gehoord.. geloof dat hij zich er maar bij neer heeft gelegd - uitgerekt op zijn rug op Moeikje's schoot.

Verder weinig nieuws uit huize Allard..

Nou, ga maar lekker door lopen te fietsen! Veel fun he!

Kusjes

• 23 November 2011 - 08:32

Iris:

Wat een mooi cadeau voor je jaardag, gefeliciteerd lieve Leny, en Johan ook met jou lieve vrouw. Toevallig ook van het roodborstje uit de duinen een felicitatie :) :) :) :) Hij fladderde bij Langerverldseslag die zag ik gister op je verjaardag. Het ziet en uit als een avontuur waar je levenslang van kan blijven genieten een dikke verjaarde kus en knuffel (sorry voor de dag vertraging)

• 23 November 2011 - 09:45

Edwin & Nellie:

Van harte! Leuk feesie zo he, ff anders!
    Ik waan me weer ff terug bij het zien van jullie foto 's ...
    Fiets je rot en doe de groeten aan Pot!

Take care!

• 23 November 2011 - 11:45

Erik Meijer:

Leny; natuurlijk jij eerst gefeliciteerd met je 48e verjaardag. Op naar de 50.....
    Fantastisch om samen met "Jo" je verjaardag daar te mogen vieren. Leuke site en lekker actueel. Hier in Heemskerk grauw en grijs. Je mist niets.

Had gedacht dat je pas in december naar Vietnam ging, maar niet goed opgelet. Wat een heerlijke en leuke manier om in het Verre Oosten te reizen

Ben gisteren samen met Marcel Zeldenrust, Menno Hes.en Helbracht Bakker teruggekeerd van een Road Rescue Instructors Course in Kaapstad. Leuke cursus met een leuke groep in een erg mooi land. Genieten geblazen dus.

Wens jullie heel veel plezier en een goede trip.
    Erik

• 23 November 2011 - 14:54

Nico 1 Van De Oudjes:

Hallootje: luitjes mooie foto,s en wat een tocht zeg!!!Het is net Terschelling maar dan net anders!!! Leny nog gefeliciteerd ook ven Edith. we bekijken elke dag even naar het scherm. nou groetjes en nog veel plezier..

• 23 November 2011 - 15:12

Willem En Anneke:

Zo, dat is nog eens een manier om je verjaardag te vieren!!
    Leny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat jaar is nog eens fantastisch begonnen...
    Heel leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet maar lekker, wij doen op afstand mee!

• 24 November 2011 - 20:14

Piet En Leny:

Hoi Leny, Nog van harte gefeliciteerd. Beter laat dan niet. Een leuke manier om je verjaardag te vieren. Ik ga er ook eens over nadenken.
    Groet, Leny