Khmer rouge en windje mee - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Khmer rouge en windje mee - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Khmer rouge en windje mee

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

24 November 2011 | Cambodja, Takeo

23-11

Heerlijk geslapen in verwenhotel Billabong.
Hier konden we helaas maar 1 nacht blijven dus verhuisden we o.l.v.onze privegids Mr Ya naar een ander hotel - G-Eleven - wat minder mooi maar toch ook heel acceptabel met wederom een zwembad nu op de 2e etage.
Vandaag stond in het teken van het lijden van het Cambodjaanse volk gedurende het Pol Pot bewind.We weten er allemaal van maar als je er zo dicht opzit zoals wij nu is het huiveringwekkend wat je te zien en te horen krijgt.We bezochten eerst de Killing Fields en daarna nog het Tuol Slengmuseum hetgeen niets minder is dan bij ons ' Ausschwitz' . Direct na deze bezoeken kijk je met andere ogen naar de wat oudere Cambodjanen en stel je je de vraag :Wat zou hij /zij allemaal hebben meegemaakt? Bijna 3 miljoen mensen zijn gemarteld en vermoord op een bevolking van toen 8 miljoen...ongelooflijk. Maar leren we als mensheid ervan? Nee dus want de genociden komen van tijd tot tijd altijd weer voor.
Kortom een onvergetelijke dag.
Nadat Mr Ya ons met zijn tuk-tuk weer terug bracht naar het hotel voorzag hij ons eerst nog van tips en adressen voor overnachtingen op onze bestemming Sihanoukville alwaar we weer enkele dagen willen verblijven vanwege mooie stranden en snorkeleilanden voor de kust.
Vanavond bij 'de buren' gegeten.Leuk restaurant met aan iedere tafel (althans bij ons) 2 bedienden die na iedere slok je glas weer bijvulde ,de tafel schoon hield etc.We hadden veel plezier met deze knapen.
Welaan morgen 24-11 weer op de fiets Pnom Penh uit zien te komen op weg naar weer nieuwe ,hopelijk mooie ervaringen.We genieten van onze eerste aziatische reis en vinden ook jullie reacties steeds erg leuk om te lezen.Wat was dat ene ansichtkaartje per 2 weken van vroeger toch armzalig,vergeleken met dit medium.Het enige nadeel : we hebben bij thuiskomst niet veel nieuws meer te vertellen.
Tot de volgende maar weer,warme groeten:Johan & Leny

24-11

Daar is de volgende al.

Vandaag Pnom Penh verlaten,over inmiddels geasfalteerde wegen reden we naar Takeo.Onderweg weer veel taferelen die bij ons niet meer zichtbaar zijn:een smid,landbewerking met ossen en andere middelen die wij niet meer kennen etc.We reden de 80 km in no-time want we hadden een beste bries in de rug staan.Rond 14 uur al op de bestemming.Als je reist is de lonely planet je bijbel en als goed gelovige doe je dus wat daar geschreven staat.In dit geval betekende dat dat we ons overgaven aan het bezichtigen van een tempel en pagode uit de 6e eeuw.Daar moesten we wel wat voor over hebben.In een klein motorbootje werden over woeste wateren naar een soort mini Mont St.Michel gevoerd waarbij de wervelkolom toch wel wat van zijn weerbarstigheid diende te tonen.We klapten tussen en op de golven in het kleine scheepje.Onze roerganger(jong ventje)had er wel plezier in om 'de oudjes' de stuipen op het lijf te jagen maar wij toonden geen enkele blik van ongerustheid of angst.Aangekomen bij de tempeltjes schoten we her en der een foto,lazen wat over de geschiedenis en na een 45 minuten deden we de natte reis van 40 min.nog eens dunnetjes over. He..He ook weer overleefd.Visje gegeten,biertje /wijntje erin en nu maar weer pitten in ons 5 dollar guesthouse.Morgen naar Kampot,weer wat dichter bij het strand.

Gr.Jo en Leen.

• 24 November 2011 - 20:10

Piet En Leny:

Hallo reizigers,
    Wat genieten jullie van deze vakantie. Op de foto's is dat goed te zien. Wees niet bang dat er bij terugkomst niets meer te vertellen is want jullie herinneringen zullen wel enorm zijn. Voor ons is het geweldig om te lezen en de foto's te zien. Goede reis verder en niet al te bruin terugkomen hoor!
    Een groet en nog een extra knuffel voor je verjaardag. Piet en Leny

• 24 November 2011 - 21:20

Moeikje:

Het zal wel meevallen met hoe weinig jullie te vertellen hebben. Ik geloof namelijk nooit dat al jullie belevenissen en ervaringen in deze stukjes tekst passen!
    Bovendien is het ook wel handig want je kan toch nooit in een paar uur vertellen over 4 weken indrukken!

Anyway, ik geniet met volle teugen (en vaak volle theeglazen) van jullie verhalen! Kus

• 26 November 2011 - 18:33

Willem En Anneke:

Wat een geweldig avontuur!
    Om nooit te vergeten!
    Leuk dat we een beetje mee mogen reizen..