Makkelijk - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Makkelijk - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Makkelijk

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

25 November 2011 | Cambodja, Kâmpôt

25-11

Takeo - Kampot 85km.

Jullie zullen wel denken....alweer een stukkie.Al die tenten hebben WIFI dus ik kan er ook niks aan doen en om zo min mogelijk te vergeten schrijf ik als het maar even kan ons reisverhaal toch maar weer op.Jullie mogen best een paar dagen overslaan hoor,dat dan weer wel natuurlijk. Goed... genoeg gezwetst.Vandaag weer geluk met de windrichting dus heerlijk freewheelend met her en der een kokosnootmelk en colastop bereikten we om 13 uur reeds Kampot. Een gemoedelijke niet heel drukke plaats aan de rivier Kampong Bye.Kampot is wereldberoemd ,vooral bij chefs,om zijn peper.Wij verblijven in een klein guesthouse met 6 kamers en een bar /restaurant buiten uitkijkend over de rivier.Je kunt hier geweldig lekker eten wat we straks ook gaan doen.Eigenaresse is een Nederlandse.Perfecte locatie!!

Verkeerd fietsen is erg moeilijk in dit land vanwege de nog erg magere infrastructuur.Er leidt meestal maar 1 weg van de ene plaats naar de andere.Onderweg wel zijwegen die allen een boeddhistische toegangspoort hebben,daarachter bevindt zich dan een lange stoffige onverharde weg.Soms rijden we zo'n weg even in en zien dan hoe de mensen daar wonen en leven.Alles bij elkaar vaak: Mensen ,runderen,varkens,honden,kippen,eenden etc.Van al deze dieren de mens incluis is ook de kindervariant in ruime mate aanwezig.
Vandaag overigens weer een prachtig landschap langs de route met soms wat bergen op de achtergrond.

Leny had na de bootervaring van gisteren toch wat spierklachten opgelopen ,zij wordt nu een uurtje gemasseerd door de buurvrouw,een masseuse.Ben benieuwd hoe ze daaruit tevoorschijn komt.
Morgen lange tocht(> 100 km) naar de badplaats van onze keuze SIHANOUKVILLE.

Daaag!! Leny & Johan.

• 25 November 2011 - 15:05

Moeikje:

Even tussendoor, wat maken jullie mooie foto's! :)

• 25 November 2011 - 18:32

Edithsmit:

Hallo fietsers,

ik ben jullie regelmatig aan het volgen.. en ik heb de indruk dat jullie het samen erggg naar jullie zin hebben. een beetje aan jullie relatie werken kan nooit kwaat toch????/
    ik wens jullie nog heel veel plezier en blijf genieten zoals jullie op dit moment de hele tijd doen.
    doeiiiiii xxx edith

• 26 November 2011 - 18:08

Woody:

Nemen jullie wat kokosnoten meeterug!