Pleasureboat - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Pleasureboat - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Pleasureboat

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

28 November 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

28-11

Na een dag niets werd het weer tijd voor een lichte activiteit.We monsterden aan op een boot die ons naar het eiland Ko Rang zou brengen,2 uurtjes varen dan wat snorkelen vervolgens lekker lunchen met de heerlijkste visgerechten,weer wat verder varen,een eindje het regenwoud inlopen, van die dingen.

Het was een heel gezellige boot waar we met zo'n 30-40 toeristen een leuke tijd hadden.'s Morgens zie je iedereen apart van elkaar de kat uit de boom kijken maar gedurende de dag smelten de onzichtbare barrieres en zeker als er wat alcohol in de personen vloeit komt de boel los. Het loskomen werd goed op gang gebracht door de 'baas'van de boot die de sfeer er goed inbracht met opzwepende muziek en een "leuk spelletje":Wie wilde er bier drinken met een snorkel op terwijl het bier dan via een trechter in de snorkelpijp werd gegoten? Uiteindelijk moesten alle mannen en 1 vrouw(niet zijnde Leny) er aan geloven.Na enig aarzelen ook maar gedaan anders blijven ze maar aandringen dat de 'Dutch guy' het ook moet doen.5 keer slikken ;weg biertje.OK ook weer gehad.Maar .....het snorkelen was erg leuk,zwemmen in een aquarium eigenlijk, maar we konden er niet genoeg van krijgen al had Leny wat moeite met de goede ademtechniek in den beginne.De lunch was als gezegd voortreffelijk en de afterparty ook.
(Ook)Hier konden we weer zien dat de engelsen wel een biertje lusten (eufemistisch uitgedrukt).Een ander programmapunt was :'een riverwalk',hetgeen inhield dat we waadden door een stuk water wat vanuit de zee het land inliep maar tevens zwaar vervuild was door aangespoelde rotzooi waar dan ook vandaan.Gewapend met vuilniszakken probeerde men er een attractie van te maken maar daar hadden de meesten toch vrij snel genoeg van.Te prijzen is natuurlijk dat men behalve voor 'fun' ook oog heeft voor het milieu.
Enfin,alles bij elkaar was het wel weer een hele leuke dag...heerlijk ontspannend in ieder geval.

O ja,op de terugweg naar ons verblijf reed de tuk-tukberijder ons nog een eindje om en kwamen we langs een groepje (semi)wilde aapjes die, net zoals de eendjes bij ons,aan voedsel geen gebrek hebben.En dit dan weer in schril contrast met de mensen die we even verderop tussen het vuilnis zagen zoeken naar ...bruikbaar materiaal,voedsel?

Morgen uitzoeken hoe en wanneer de bus naar Pnom Penh gaat en of de fietsen daar ook op een acceptabele manier in vervoerd kunnen worden.Het plan is om op 1 dec.vanuit Pnom Penh noordwestwaarts te reizen(fietsend) om dan in Siem Reap te eindigen en daar nog uitgebreid de tempelcomplexen van Angkor Wat te bezoeken.

Tot volgende keer maar weer.Gr.Lena en Jozef.

• 28 November 2011 - 22:29

Frank:

Wat een heerlijk reisverslag en wat een prachtige foto's, dit is echt genieten, alsof je er zelf bij bent, geniet ze met volle teugen.

• 29 November 2011 - 13:33

Iris En Juhi:

We hebben net nogmaals jullie hele fotoboek gekeeken en zitten helemaal mee te genieten.
    Mijn moeder vind de foto's helemaal geweldig en stuk voor stuk anzichtkaarten!
    Dank jullie wel voor het delen van zoveel moois dikste kus van ons

• 29 November 2011 - 21:04

Wouter:

Vadert toch!! Altijd maar zeggen dat ik niet zoveel moet drinken en geen drankspelletjes moet doen.. haha nee hoor. Zie het helemaal voor me! Echt leuke verhalen. Snorkelen wil ik ook nog wel een keer doen (dat je t ff weet).

Hier gaat het allemaal nog goed. Had vandaag Propedeuse uitreiking. Helaas zonder aanhang, maar er zijn wat foto's gemaakt dus dat krijgen jullie nog wel te zien!

Geniet lekker daarzo, in dat zo te horen mooie land.
    Groetenn xx

• 30 November 2011 - 19:57

Ans Van Der Veldt:

Met wat hulp hebben we jullie site gevonden....we gaan morgen even de reisverslagen lezen. In ieder geval nog een goede reis toegewenst.

• 30 November 2011 - 22:24

Mirjam Boonman:

Hey samen,
    Nog steeds een heerlijk avontuur.
    Heel veel genieten, maar ook flink afzien.
    Prachtige foto's en een leuk verslag om te lezen.
    Jullie missen NL vast niet.
    Nog heel veel plezier.
    Groet Mirjam en Frank