Hemelvaart of Vaterstag? - Reisverslag uit Stadtoldendorf, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Hemelvaart of Vaterstag? - Reisverslag uit Stadtoldendorf, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Hemelvaart of Vaterstag?

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

09 Mei 2013 | Duitsland, Stadtoldendorf

Heiligenkirchen -> Stadtoldendorf 95 km zon en onweersbuien wind:ZW

Eerste uren veel klimmen en dalen.Hemelvaart is hier Vaterstag wat zoveel betekent als dat jonge en oudere mannen een beetje groepsgewijs door het landschap lopen.Zij duwen of trekken een karrretje met bier en laten liefst ook nog muziek (schlagers) op luide wijze horen.Soms beschermt een parasol het bier tegen oplopende temperaturen.
Vandaag voorts forse dreiging van tropische onweersbuien.Ze vielen ook daadwerkelijk maar wij hadden het geluk steeds in een stadje te zijn waar schuilen in ijssalon of bier/bratwursttent bepaald geen straf was....mmmmm!
We genoten in de middag van mogelijk de langste afdaling van de tocht,ruim 13 km suisden we 'hinunter'....'super toll'.
Over het hele traject moeten we komende Berlijnfietsers wel meedelen dat er erg veel gereden moet worden over onverharde wegen,onze fietsen zijn daar prima toe uitgerust maar het zou voor anderen eventueel problemen kunnen geven.
Vandaag zou weleens de mooiste route kunnen zijn geweest vermoeden we.
Onze inspanningen van vandaag werden beloond met een prima hotel met sauna tegenover onze kamer.

• 13 Mei 2013 - 21:15

Leny En Piet Doodeman:

Wat fijn dat het een mooie tocht is. Ik wist van al die onverharde paden. Als het maar een beetje droog is gaat het wel. En anders hebben jullie schuilplaatsen genoeg begrijp ik. Veel plezier verder en goede reis. Piet en Leny