Door het Munsterland - Reisverslag uit Heiligenkirchen, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu Door het Munsterland - Reisverslag uit Heiligenkirchen, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

Door het Munsterland

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

08 Mei 2013 | Duitsland, Heiligenkirchen

7 mei Havixbeck -> Marienfeld 88 km wind :oost (=tegen)

We startten voortvarend in de zon.In Munster aangekomen (het bezichtigen waard) werd de lucht donker en weldra viel er regen, eerst rijd je nog even door maar alras blijkt dat een niet handige keuze. In een kleine portiek begint de armoe van het omkleden.Waar zit ook weer m'n regenbroek? Zal ik er nog wat onder doen of wordt het dan weer te warm? Als het allemaal is gevonden en aangetrokken is het natuurlijk een kwartiertje later weer droog en kun je je weer ontdoen van alle extra's.Zo geschiedde ook nu.
We kwamen door nog meer mooie plaatsjes waaronder Warendorf,daar namen we een "heisse kakao mit Sahne" waarop we tamelijk gemakkelijk Marienfeld bereikten.Een prachtige kamer in een bungalow werd ons nachtelijke verblijf.Super lekkere bedden en dus vorstelijk (a la Willem 4)geslapen.

8 mei Marienfeld -> Heiligenkirchen 97 km wind: zuid

Bij het ontbijt nog even 2 andere fietsers gesproken.Ze kwamen van Bremen.Het waren een stuk jongere sportieve mensen,daarom was ik zo teleurgesteld toen ik hun fietsen zag: E-bikes- niks mis mee maar zij hoorden niet in de doelgroep o.i.
Onderweg doen we meestal een koffiepicknick met die ochtend verkregen heet water en een espressozakje alsmede bij de backerei gekochte lekkere broodjes of zo.Altijd lekker en gezellig.
Vandaag raakte ik op de kaart het spoor bijster hetgeen pas heel laat weer goed kwam.Reden: route bleek omgelegd en ook verlengd maar is waarschijnlijk ook mooier want we reden door prachtige historische stadjes.
We bezochten nog een Russische erebegraafplaats uit WO2 en na dus weer even te hebben stilgestaan bij dit gruwelijke verleden vervolgden we de weg ri.Augustdorf waar de eerste contouren van bergen (heuvels)zichtbaar en even later ook voelbaar werden.Een voorbode van de komende dagen als we de rand van het Harzgebergte moeten bedwingen.
Het hotel van vandaag stelt niet veel voor.Het heet Das Idyll maar daar merken we weinig van behalve het mooie uitzicht.Slechts een tientje goedkoper dan gisteren maar wat een verschil.....nou ja dat maakt die fietsreisjes ook zo leuk natuurlijk,steeds wat anders.

• 09 Mei 2013 - 10:22

Karin :

Ahh leuk dat vogelhuisje !
    Mensen met een E bike? Nou die spelen wel vals dan , nee dat vind ik niks helemaal als het jonge lui zijn !!
    Dan zijn jullie een stuk sportiever hoor ouwe lui haha Geniet van de omgeving en maak mooie fotos , zo maak ik ook nog s wat mee ! Leuk om te lezen als ik zit te ontbijten ,je schijft zo leuk je zou een boek moeten schrijven .
    Gr karin

• 10 Mei 2013 - 08:43

Patries:

Johan en Leny,
    Leuk om mee te lezen tijdens jullie trip.
    Hopelijk kunnen de regenbroeken in de tas blijven.
    Goede reis nog!

• 10 Mei 2013 - 22:16

Rob:

Hoi Johan en Leny.
    Nog rollercoasters of platgereden ''murmeldieren'' tegengekomen. Of Duitse Rednecks die jullie met bier overgieten? Vast niet, Duitsland is volgens mij een prima fietsland met dito inwoners (de meeste althans). Gisteren met Bert nog rondje Ringvaart gereden met straffe wind. Die ouwe Bert met Koga komt op stoom. Is dus weer een kandidaat voor de bolletjestrui!!
    Veel fietsplezier en geniet van weer een rijke ervaring.
    Rob

• 12 Mei 2013 - 21:38

Johan Zelf:

Sorry mensen.Verhalen en foto's blijven uit ivm geen of slechte of zeer kortstondige internet/wifi verbindingen.Wordt goed gemaakt op geschikt tijdstip en bij constante stressvrije verbinding met het wereldwijde web.Voorlopig zitten we alleen verstrikt in dat web.