NS -stress en....... nog een bevrijdingsdag - Reisverslag uit Havixbeck, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu NS -stress en....... nog een bevrijdingsdag - Reisverslag uit Havixbeck, Duitsland van Johan en Leny Allard - WaarBenJij.nu

NS -stress en....... nog een bevrijdingsdag

Door: johanleny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Leny

06 Mei 2013 | Duitsland, Havixbeck

Zoals eerder vermeld zouden we per trein afreizen.Dat werd geen ontspannen reisje. De WISSEL werking tussen klant met fiets en het spoorbedrijf is verre van optimaal.Het drukste spoorwegnet ter wereld,diverse bevrijdingsfestivals, een Ajaxkampioenschap(diep in het land kwamen we nog luidruchtige rood-witte dronkaards tegen) en reizen per trein met fiets bleek een fatale combinatie.We leken niet verder te komen dan Amsterdam.In de ene trein mocht geen fiets de andere vertrok niet van het juiste spoor omdat daar plots uit het niets een Poolse trein ging staan.1 minuut voor vertrek van onze trein hoorden we van welk spoor dit zou gebeuren.Met een vol bepakte fiets zagen we van ook deze trein de achterlichten steeds kleiner worden.Met forse vertraging vertrokken we uiteindelijk richting Utrecht en na nog 3 overstappen bereikten we toch Groenlo alwaar we overnachtten na eerst nog een heerlijk Grolschje en een rood wijntje voor Leny.

Vandaag 6 mei was voor ons dus nog een bevrijdingsdag nl de bevrijding van de NS.Na een gezellig ontbijt met nog 2 andere fietsers togen we richting Havixbeck door prachtig zonnige ,bloemrijke en koolzaadveldrijke landschappen.Eindelijk lekker warm weer en schitterende groene kleurschakeringen die het voorjaar zo kenmerken.Heerlijk!!!!
Om ca 17.15 u zaten de eerste 92 km erop en genoten we vervolgens van een douche,een koele godendrank uitgevoerd in geel met schuim ,rijk belegde pizza's en ijsjes.

• 06 Mei 2013 - 22:21

Leny En Piet Doodeman:

Lieve schatten. We hopen voor jullie nog heel veel zonnige dagen. Ga lekker genieten en we zien elkaar weer in Haarlem. Xxx Piet en Leny

• 06 Mei 2013 - 23:22

Danny:

Hoi Johan en Leny,

Wat leuk om 'mee te mogen fietsen'! Na de NS-vertraging toch lekker op eigen kracht de lente ingedoken! Geen last van blaadjes op je banden en de omgeving heerlijk opsnuivend!

Heel veel fietsplezier en blijf vooral doorgaan met foto's schieten om ons mee te nemen op jullie mooie en hopelijk zonovergoten fietsroute!

Groetjes,
    Danny

• 06 Mei 2013 - 23:43

Wouter Allard:

Dat is een mooie eerste tocht! Nu niet te veel godendrank drinken, anders ben je morgen niet vooruit te branden... Misschien maar beter ook, want anders zijn jullie eerder bij de finish dan ik! Succes voor morgen

• 08 Mei 2013 - 09:32

Karin :

Jaaaa de NS is geweldig ......... neem voortaan maar de fiets whaha !!
    Veel succes , Gr karin

• 08 Mei 2013 - 19:36

Ria Frans :

Hoi Leny en johan
    De NS stres zijn jullie allang weer vergeten en nu vrij en frank het ganze land!!!
    Veel plezier en genieten maar .
    xxxxfrans Ria

• 09 Mei 2013 - 11:45

Ans B.:

Net ingestapt op jullie route richting Berlijn.

Alweer leuke verhalen en je maakt veel mee op deze manier van reizen.
    Ik blijf het nog steeds erg stoer vinden.

Fijne fietsreis en we lezen verder, spannend !!

Liefs van ons Bert/Ans